Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca biurowa w siedzibie urzędu
- praca w systemie podstawowym
- obsługa urządzeń biurowych
- oświetlenie naturalne i sztuczne
- praca na piętrze, brak windy, brak drzwi automatycznie otwierających się
- możliwość poruszania się po budynku ograniczona
Zakres zadań
- realizuje zadania służby BHP wynikające z aktualnie obowiązujących przepisów
- prowadzi dokumentację BHP zgodnie z regulacjami prawnymi i procedurami wewnętrznymi
- przeprowadza szkolenia z zakresu bhp dla policjantów i pracowników KPP w Zduńskiej Woli zgodnie z przepisami
- doradza kierownictwu KPP w Zduńskiej Woli w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
- doradza kierownictwu KPP w Zduńskiej Woli w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
- przeprowadza kontrole warunków służby/pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny służby/pracy.
- informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i występuje z wnioskami zmierzającymi do usuwania stwierdzonych zagrożeń, celem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków służby i pracy.
- uczestniczy w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i w służbie oraz zdarzeń potencjalnie wypadkowych dotyczących pracowników i policjantów KPP w Zduńskiej Woli
- uczestniczy w procesie oceny ryzyka zawodowego
- opracowuje i kompletuje stosowną dokumentację dotyczącą wypadków przy pracy i w służbie oraz stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby w celu ustalenia okoliczności i przyczyn zaistniałych wypadków i zachorowań na choroby zawodowe
- sporządza cykliczne analizy i stosowne raporty
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie i posiadanie kwalifikacji do wykonywania zadań na stanowisku starszego inspektora ds. bhp,doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego staż pracy w służbie BHP w przypadku posiadania średniego wykształcenia i zawodu technika BHP
- W przy przypadku posiadania wykształcenia wyższego o kierunku BHP albo studiów podyplomowych w zakresie BHP nie jest wymagany staż pracy
- Dobra znajomość przepisów i norm z zakresu bhp oraz umiejętność ich praktycznego stosowania
- Znajomość ustawy ustawy o służbie cywilnej oraz ustawy o Policji
- Znajomość przepisów prawa pracy i systemu ubezpieczeń społecznych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Poświadczenia bezpieczeństwa wydanego przez ABW, SKW lub Policję uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office) oraz urządzeń biurowych
- Komunikatywność
- Analityczne myślenie
- Umiejętność rozwiązywania problemów
- Samodzielność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli "poufne"
- Umiejętność organizowania pracy.
- Systematyczność
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych